ANNEKESCARDART creaties van papier

donderdag 18 juli 2019

Boekje van de Live Coosa

Gisteren ben ik voor het eerst live gegaan voor Coosa.
Een hele ervaring. Ik vond het spanend maar toen ik er 
eenmaal in zat ging dat over.
Er zijn wat verbeter puntjes die ik meeneem voor de volgende keer
want dat die komt is zeker.
In de live uitzending heb ik beloofd dat ik de foto's zou laten zien 
op mijn blog met een korte uitleg.
Hier de link van de live uitzending: Van chipboard naar leer.
Hier kun je volgen hoe ik de kaften van 2 labels van Tando heb gemaakt.
Ook laat ik zien hoe ik het boekje heb gemaakt.

Algemeen.
Ik heb voor alle losse delen die in mijn boekje zitten een rondje geponst van met een doorsnee van 3,5 cm.
Die heb ik allemaal dubbel gevouwen. Om het af te maken heb ik een stans van Crealies gebruikt.
(Aan het eind van dit bericht vind je de link naar dit product.)
Toen ik die op heb geplakt heb ik met een tang een gaatje gemaakt waar ik het lintje
door heb gedaan en een dubbele knoop gemaakt.

Eerste bladzijde.
Ik heb twee pockets gemaakt en die over de verbinding stukjes vallen.
Links heb ik een tag gemaakt en rechts is een kaartje.
Het kaartje is gemaakt van een stukje scrappapier van 10 x 12,5 cm.
Ik heb de zijde van 12,5 cm dubbel gevouwen.
Daar heb ik weer een ovaaltje geplakt.


Tweede bladzijde.
In de live heb ik laten zien hoe ik de pockets heb gemaakt.
Ik heb de twee bladzijdes boven en onder vast geplakt.
Ik heb van de pocket die dan ontstaat de twee flapjes terug geslagen en vast geplakt.
Voor de linkerkant heb ik een ovaaltje gestanst en opgeplakt.
Dit met de gedachte om er iets op te schrijven.
Met deze strookjes die 7,3 x 4 cm heb ik alle bladzijdes met elkaar verbonden.
Van restjes, een heel smal strookje, heb ik gebruikt om het verbind stukje te decoreren.



                                                          De label die in mijn pocket past.
Derde bladzijde.
Hiervoor heb ik voor de linker bladzijde een strookje 2 cm geplakt.
Die zitten met de twee uiteinde geplakt zodat ik het kaartje er tussen kon stoppen.
Het kaartje is 5 x 8 cm. Ik heb de hoekjes met een hoekjes pons afgerond.
Voor de rechterkant heb ik een strookje van 3,5 x 7,5 cm een bandje gemaakt
waar ik een kaartje heb geschoven.
Het kaartje is 5,5 x 8 cm.
Ook hier de hoekjes afgerond.

Vierde bladzijde.
Voor de linker bladzijde heb ik een bandje gemaakt van 2 x 8 cm.
Die aan de uiteinde vast geplakt.
Voor het kaartje heb ik een stans van een ovaaltje gebruikt.
Aan de rechterkant heb ik een vakje gemaakt die gelijk loopt met de onderkant van mijn tag bladzijde. Afgeknipt zodat ik 3 cm over hield.
Daar heb ik met de stans een grotere ovaal gestanst.

Vijfde bladzijde.
Ik heb 1 rondje gestanst.. Die heb ik door de helft gesneden.
Daarbovenop heb ik een ronde embelishments met een tangentje door midden geknipt. Deze heb ik op mijn halve rondje op geplakt met glossy accents.

Zesde bladzijde.
Voor de linker bladzijde heb ik weer een bandje gemaakt.
Die heb ik opgeplakt en met een stansje van een envelopje een envelopje gemaakt.
Die heb ik tussen het bandje geschoven.
De flap van de envelop heb ik om het bandje gedaan zo blijft hij keurig zitten.
Voor rechts heb ik een kaartje gesneden van 6 x 10 cm. De hoekjes met een hoekjes pons afgerond.
De foto hieronder laat de tags zien die in de pockets komen te zitten.
Als je naar de link gaat die boven aan dit bericht staat kun je de links vinden
van de producten die ik heb gebruikt.
Voor de versiersels op de halve rondjes waar het lintje door gaat vind je hier:

Ik wil de nieuwe volgers welkom heten.
Leuk dat jullie mijn creatief dagboek willen volgen.
Dit is een lange post geworden. Ik hoop dat het met de live
uitzending het wat makkelijker heb gemaakt om zelf ook
dit boekje te maken.
Groetjes, Anneke


4 opmerkingen:

  1. Oh wauw Anneke wat prachtig ben fan van wat jij maakt. Ga deze zeker eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een super leuk boekje en mooi filmpje hoor Anneke. Ik vind het zo knap dat je dat gedaan hebt en ik kan mij voorstellen dat je zo'n eerste keer een klein beetje nerveus was. Fijn dat je een klein beetje hulp van Margreet hebt gekregen.
    Dat doosje met de 2 boekjes vind ik ook super leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je boekje is super gaaf Anneke!
    Wat knap dat je dit zo mooi maakte.
    Je vorige boekje is ook zo gaaf!
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. sophie van Eijsden20 oktober 2019 om 22:44

    Heel hartelijk dank voor de prima uitleg. Ik ben vandaag op de paper passion geweest en ga gauw met dat albumpje aan de slag. Liefs Sophie

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jouw reactie.
Het doet mij goed.