ANNEKESCARDART creaties van papier

maandag 15 juni 2020

Grunge lijn 4.0

Dit is het derde kaartje met de nieuwe lange stempels van Studio Light.
Het hele kaartje heb ik met deze ene stempel gemaakt.
Hier is de stempel die ik heb gebruikt: STAMPSL453.


Ik heb hiervoor een stuk Kraftpapier gesneden van 15 x 19,5 cm.
Die heb ik gerild op 6,5 en 13 cm.

Ik heb een A4 vel water color paper van 300 gr gebruikt.
Die heb ik gekeurd met Distress Oxide.
Eerst heb ik wat Distress spray gespoten. 
Dat droog gemaakt met mijn heattool.
Daarna heb ik mijn papier gekleurd met de volgende kleuren.
Antiqe linen, Adge mahogany en Tea die Distress Oxide.
Toen ik tevreden was heb ik wat waterdruppels erop
 laten vallen en die gedroogd met mijn heattool.
Daar heb ik stroken van gesneden van 5, x 14,5 cm.
De achterkant en aan de binnenkant van de achterkant word
 gekleurd papier geplakt zonder de stempel.
Hoe ik de vakjes heb gemaakt staat op het filmpje.



De randjes heb ik bewerkt met een sponsje en Gathered twigs Distress inkt.
Daarna heb ik alles opgeplakt.
In het filmpje leg ik uit hoe ik dat heb gedaan.
Het kaartje wat voorin komt te zitten is van kraft gesneden van 5,5 x 13,5 cm
Het gekleurde papier is een halve cm kleiner.
Het kraft kaartje wat in het vakje binnenin komt is 4,5 x 12,7 cm.
Ik heb de vleugeltjes met bleekwater ontkleurd.
Toen dat droog was heb ik wat glossy accents op de vleugeltjes gedaan.
Daarna wat zwarte en witte stipjes gezet met liquid pearls wit en zwart.
De gaatjes komen op 5 en op 10 cm te zitten.( zie het filmpje.)
Rijg het koordje 30 cm lang, door de gaatjes en rijg er eventueel wat kraaltjes aan.
Plak als laatst de voorkant dicht zodat de label erin kan.


Patroon envelope


Ik mag weer twee nieuwe volgers welkom heten.
Leuk dat jullie mijn creatief dagboek willen volgen.
Bedankt voor je bezoekje en tot de volgende keer.
Groetjes, Anneke

6 opmerkingen:

  1. Schitterend gedaan Anneke!! Prachtig zo in die vintage-kleuren met die supertoffe lange stempels!
    Groetjes Gerlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuk gedaan Anneke.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Anneke, dit is weer heel speciaal. Prachtig met de stempel. Ik ben niet echt voor stempels, maar ik vind dit wel heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtig kaartje. Heel leuk om op deze manier geld kado te doen ����!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo'n tof kaartje/boekje ! En hoe origineel om het te sluiten met dat koordje.
    Zeker het proberen waard ! Dank je wel !

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jouw reactie.
Het doet mij goed.