ANNEKESCARDART creaties van papier

maandag 6 mei 2019

Crafter's Companion embossingmallen

Hier zijn de volgende twee velletjes die ik
van Margreet heb gekregen 1 in wit en 1 in het zwart met de roos erop.
Ook hier heb ik de Gildings wax gebruikt.
Voor het tasje heb ik het zwarte 300 grams velletje papier gebruikt.
De rozen op kaart heb ik met het  witte velletje gedaan.

Hier zijn de links naar de producten die ik heb gebruikt.
Crafter's Companion 5" x7" 3D embossing folder - Tangled Rose

COOSA Crafts Embossing Folder - Congrats
COOSA Crafts clear stamps #5 - Wall A6
Sizzix Bigz Die by Tim Holtz - Tattered Butterfly
De bovenste vlinder op mijn kaart is al heel erg oud en niet meer te krijgen.
Zo ook de embossing mal die ik voor het rondje heb gebruikt.
Je kunt dat natuurlijk met elke embossing mal doen die je in huis hebt 
of gewoon glad laten. 
Ik gebruik een mal omdat
ik gek ben op de guilding wax en die komt mooi
uit op een geembossed rondje.
Alleen de onderste vlinder had ook goed gekund.

Voor het tasje heb ik de volgende kleuren gebruikt:
Metalic blue - Metalic lilac en Metalic Turkoois.
Voor de rozen op de kaart heb ik de rozen eerst geverfd met
Distress paint dat was niet naar mijn zin. De blaadjes weer wel.
Daar heb ik verder niet veel meer aan gedaan.
Daar zie je de kleur crused olive en peeld paint met hier en daar wat wax.
Ik ben er toen met verschillende kleuren wax over de rozen gegaan.
Daar toen wat zwarte verf op gedaan en met mijn vinger ingewreven.
Met een baby wipe van de delen die hoog liggen de verf weer af gehaald.
Droog gemaakt met de heattool.
Daarna met de kleuren:
Koper - Fire Agate - golden Amber - zilver en Goud gewerkt.
Net zolang door gegaan totdat ik tevreden was.
Steeds maar een heel klein beetje wax aan mijn vinger.
Zo kun je laag op laag opbouwen.
Niet steeds de hele roos met 1 kleur bedekken iedere keer hier
 en daar wat wax aanbrengen.
Het is heerlijk om hier mee bezig te zijn
en ik stop pas als ik tevreden ben.

Ik wil de nieuwe mensen die volger zijn geworden
welkom heten.
Leuk dat jullie mijn creatief dagboek willen volgen.

Groetjes en bedankt voor eventuele reactie.
Anneke







1 opmerking:

  1. Dat ziet er super mooi uit Anneke!
    Je vorige creaties zijn ook heel gaaf!
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jouw reactie.
Het doet mij goed.