ANNEKESCARDART creaties van papier

woensdag 19 mei 2021

Stoer mapje met kleine envelopjes.

Ik heb een mapje gemaakt met veel envelopjes erin.

Het heeft een stoere uitstraling door het papier wat ik hiervoor heb gebruikt. 

Er kan geld in of kaartjes die bestempeld zijn. Dit zit allemaal bij de stansjes van de envelopjes.



Het lint wat om het mapje heen zit is 82 cm.
Het designpapier is 0,4 cm kleiner dan de kaft.
In het filmpje leg ik uit hoe ik het allemaal heb gemaakt.

De label is 3,5x10 cm. de hoekjes heb ik afgerond.
ik heb het papier eerst op een stukje cardstok geplakt.
Al het designpapier is 0,5 cm kleiner dan de vlakken waar het op komt.

Het sluitbandje is 2,5 x 22 cm. Ril deze op 4.5-6,5-15,5-17,5 cm.
Meet het even na want het hangt af van hoe precies je hebt gerild.
Het blijft handwerk.
De twee pockets waar de envelopjes en de labeltjes in zitten is 3,5x13 cm.
De grote label is 6,5x11 cm. Het ligt eraan hoeveel lijm je hebt gebruikt om de pocket
aan drie zijdes vast te plakken. Ik heb de hoekjes afgerond. Zo gaat hij er wat makkelijker in.
Dit is de andere kant van het mapje. Daar zitten de envelopjes met inhoud.


Twee pagina's met crème kleuren.
Twee pagina's met blauw tinten.
Er kan €2,00, €1.00 en €0,50 munt stukken in de envelopjes.
Er kunnen ook kaartjes met de hand geschreven of bestempeld in gedaan worden.
Zo kom je een heel eind met het bedrag wat je erin wil geven.
Patroon buitenmapje:
Beschrijving van het binnen mapje.
Snij twee stukken van 13x27 cm.
Ril die op 9-9,5-18.5 cm.
Ik het filmpje leg ik uit hoe je het in elkaar moet plakken.

Dit zijn de producten die ik heb gebruikt.
Alles is van Studio Light.
Paper Pads: PPCNB 159 en 160.
Envelopjes: BASICSDC 55-56-57-58.
Labeltje en banner: STENCILKJ01.

Bedankt voor je bezoekje en veel plezier als je dit project wil gaan maken.
Groetjes, Anneke

12 opmerkingen:

  1. wat is dit mooi geworden, fantastisch hoe jij dit allemaal in elkaar krijgt, dank je wel voor de vele leuke ideetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor jouw reactie! Fijn dat ik jou mag inspireren! Groetjes, Anneke.

      Verwijderen
  2. Geweldig Anneke!!!
    Het doet me denken aan een Chinees garen mapje dat ik eens gemaakt heb. Dan heb je ook allemaal doosjes die je plat kunt opvouwen en op verschillende manieren kunt openvouwen. Ben de naam even kwijt hoe dit heet.
    Dank je wel voor het filmpje hoe je het gemaakt hebt.
    Gezellige avond,
    groetjes, Trijntje Huppel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag gedaan Trijntje. Ik ken het Japanse doosje niet waar jij het over hebt.. Groetjes, Anneke

      Verwijderen
  3. Wow een pracht cadeau creatie en heel mooi hoe je dat
    envelopje op een label weer hebt bedacht en al die andere envelopjes.
    Groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Els voor jouw compliment. Groetjes, Anneke.

      Verwijderen
  4. Dat ziet er weer superleuk uit Anneke. Grappig al die kleine envelopjes (ook leuk voor een adventkalender) en ook je opbouw van het mapje is leuk bedacht. Bedankt voor de uitleg.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dankjewel Miranda voor jouw compliment. Het is zeker leuk voor een adventkalender. Groetjes, Anneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Anneke,wat een prachtig mapje duidelijk en rustig uitgelegd zo fijn om samen met jou zo te maken.
    Bedankt hiervoor

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Inty voor jouw compliment. Veel plezier met het maken! Groetjes, Anneke

      Verwijderen
  7. Wowww Anneke, deze vind ik kei-gaaf zeg.
    Mooi papier en wat leuk allemaal die mini-envelopjes en die leuke details!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Bernadette voor jouw compliment. Groetjes, Anneke.

      Verwijderen

Bedankt voor jouw reactie.
Het doet mij goed.