ANNEKESCARDART creaties van papier

donderdag 16 juli 2020

Mapje in een doosje

Ik heb een klein mapje gemaakt dat in een doosje past.
Het mapje is 7,5 x7,5 cm.
Je hebt hiervoor een vierkant dubbelzijdig stuk papier nodig.
Het moet deelbaar door 3 zijn.
De grote maakt verder niet uit.


Ik heb het lintje op de bodem van het doosje geplakt.
Daar bovenop heb ik weer een design papiertje geplakt.
Zo ben ik begonnen.
 Mijn papier is 21 x 21 cm.
Dat door 3 is 7 cm.
Ril van boven naar beneden op 7 en 14 cm
Draai het papier om en ril weer op 7 en op 14 cm.
 Snij de puntjes af van ril lijn tot ril lijn de hoeken af.
 Vouw de puntjes naar elkaar toe en plak ze aan de onderkant vast.
1 van de afgesneden puntjes heb ik aan de onder flap geplakt om een vakje te krijgen.
 Op de boven flap het ik een bloem uit geknipt en die aan de zij en onderkant
vast geplakt zo kon ik daar een kaartje achter schuiven.
Het mapje kan nu opgevouwen worden.
Eerst links en rechts. Toen de onderkant en als laatst de bovenkant.

 Daarna heb ik de kaartjes gemaakt.
In 3 vakjes zitten, links, rechts en onder zitten deze kaartjes.


 Voor het midden vlak en het bovenste vakje heb
 ik een dubbel gevouwen kaartje gemaakt.

 Nog een foto van het mapje zonder kaartjes.
 Dit is de achterkant van het kaartje.
 Hier zijn de kaartje.
Ik heb geen maten aangegeven. Het is een kwestie van je vakje meten.
Hier is het patroon van het doosje.
Het doosje is 1mm kleiner zodat het goed in elkaar past.
Hier zijn de producten die ik heb gebruikt.
Een A4 vel of een Scrapvel voor het mapje.
Paper pad PPJMA03 - 04 - 05.
A6STANSBLKJMA03
STICKERJMA03
Bedankt voor je bezoekje en tot de volgende keer.
Groetjes, Anneke

7 opmerkingen:

  1. weer helemaal geweldig!. je maakt erg leuke dingen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi doosje en mapje. Mooi papier heb je gebruikt. En bedankt voor de uitleg.
    Groetjes, Wies

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schitterende creatie , ben vandaag je volger geworden :-)
    Fijne avond en tot blogs Epie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk,je maakt van die leuke dingen die ook maakbaar zijn,bedankt voor het patroon,leuk cadeautje voor een lief persoon

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jouw reactie.
Het doet mij goed.