ANNEKESCARDART creaties van papier

vrijdag 24 juli 2020

Mapje van Sweet Flowers

Ik heb een mapje gemaakt met twee pockets eraan.
Dat heb ik met een paper pad van Studio Light.
Daarbij heb ik ook het die cut boekje gebruikt.


 Het mapje is 16 x 21 cm.
Ril die op 10 en 11 cm. Dat is de rug van het boekje.
 Al het designpapier is een halve cm kleiner dan het zwarte cardstok.
 De strook waar het kaartje onder geschoven zit is 3 x 15,5 cm. 
Het design papier een halve cm kleiner.
Die heb ik aan de boven en onderkant vast gelijmd.
Hier kan het kaartje tussen geschoven worden.
De maten van alle kaartjes vind je onderaan mijn blogpost.

De lange strook op de eerste pagina.
Ik heb daarvoor een strook van 9,5 x 11 cm. die heb ik op 1 cm gerild en met dat stukje van 1 cm op mijn mapje geplakt.
Voor de onderkant heb ik een strook van 9 x 19 cm.
Die heb ik op 7 cm gerild. Het kleine deel heb ik als pocket gemaakt.
Die heb ik aan de zijkant en onderkant met lijm ingesmeerd
en onderaan mijn pagina geplakt.
Wil je aan de bovenkant een half rondje uit ponsen dan moet dat voor dat hij op 
het mapje geplakt worden. Daarvoor eerst een stuk designpapier plakken.

Hier vind je het filmpje hoe ik de pockets heb gemaakt.
Het patroon vind je onder dit bericht.

                                             

 In het filmpje hieronder vind je uitleg over de twee pockets .
Ook staan daar de twee patronen.
Nadat ik die aan mijn mapje heb geplakt begon het leuke werk!
Dat was mijn mapje decoreren met designpapier.

 De achterkant van mijn mapje.
Voor het kleine vakje links heb ik een strookje van 2,5 x 12 cm.
Die heb ik aan 3 zijdes vast geplakt.
Voor de grote pocket het ik een stuk cardstok van 14 x 19,5 cm gesneden.

 Voor de kleine pocket heb ik een stuk cardstok van
13 cm x 16,5 cm gesneden.

De maten van mijn kaartjes.
Ik begin van links naar rechts.
Waar de kaartje in komen vind je op foto's hierboven.
8x 13 cm.
6 x 11 cm.
8,5 x 13,5 cm.
5,5 x 10 cm.
8 x 13,5 cm.
Ik heb met een afrond pons de hoekjes afgerond.
Dit heb ik gebruikt:
BASISSFL311
PPSFL138
EASYSFL660

Bedankt voor het kijken en tot de volgende keer.
Groetjes, Anneke



3 opmerkingen:

Bedankt voor jouw reactie.
Het doet mij goed.