ANNEKESCARDART creaties van papier

woensdag 2 december 2020

Doe meer met nr.22 Hoesje met een mapje.

Ik vind het erg leuk om meer met een stans te doen dan 
waar hij voor is bedoeld.
Al eerder heb ik laten zien hoe je hem kunt gebruiken om een 
label te maken door er een stuk af te snijden aan de onderkant.
Nu heb ik deze stans omgevouwen en verbonden met een 
strook zodat het een mapje word.

Hier vind je een kort filmpje klik op de link hieronder.

Voorkant
Achterkant
Voorkant open.
Binnenkant.
Het hoesje voor het mapje.
Ik heb de stans 2 keer uit gestanst.
Het bovenste deel is 12 cm ril op de rechterkant op 1 en op 2 cm.
Vouw de rillijnen.
Het onderste deel is 10 cm.
Plak deze nu op de eerste rillijn.
Snij nu 2 witte strookjes van 2,5 x 7,5 cm.
Stans nu het designpapier. Snij het op maat en plak het op.
Aan de voorkant mag 1 witte strook opgeplakt worden.
Pons daar 2 rondjes waar het lint uit kan komen.
Op de achterkant, op dezelfde hoogte komt de tweede witte strook geplakt.
Snij daar een strookje uit het designpapier een halve cm kleiner en plak dat op.
Hier komt het lint onder te zitten. Het lint is 40 cm van 6mm breed.
Ze het lint vast met plakband en daar het strookje op.
Haal het lint nu door de twee gaatjes. Plak onderaan twee rondjes.
 Dit voorkomt dat het lint er helemaal uitgaat.

Stans 4 keer met wit papier de grote stans.
Ril deze op 4 cm en vouw de rillijnen.
Snij een rug van 10,5 x 3 cm. Ril deze aan beide kanten op 1 cm.
Dat word de plakstrook waar het mapje aan geplakt word.
Het rechter deel zit al aan de strook. Nu komt het linker deel op erbij.
Hier kun je dat beter zien.
Stans uit designpapier de delen die hier weer op komen te zitten.
Aan de binnenkant word het zelfde gedaan.
Zo ziet het eruit. Aan beide zijdes kan nu de pockets aan de 2 zijkanten dicht geplakt worden.
Ik heb stempels gezet op de binnen en buitenkant van het mapje gezet. Die vallen achter de labels.


Voorkant van het mapje.
De voor en achterkant van het mapje met de labels.
Binnenkant van het mapje.
Labels uit het mapje.
De twee labels.

Ik heb SCRAPUS 110 in kaartjes gesneden.
Dit is dat vel.
Ik heb ze iets kleiner gesneden.
Ik heb daarvoor de kaartjes eerst dubbel gevouwen.
Toen de hoogte op 10 cm gesneden en de breedte op 7 cm.
Daarna heb ik de in elkaar gevouwen. De binnenste kaartjes steken wat uit.
Die heb ik gelijk met de kaft gesneden.
Toen ik dat had gedaan heb ik het boekje in het midden aan de 
binnenkant gelegd en even vast gezet met 2 klipjes.
Ik heb er toen 3 gaatjes in gemaakt.
Ik heb het boekje toen in mijn mapje gesnaaid.
Ik wilde er een pocket van maken zodat ik het knoopje weg kon werken.
Daarvoor heb ik aan de onder en bovenkant wat lijm gesmeerd en dicht geplakt.
Aan de zijkant heb ik met een rondjes pons een half rondje uit gestanst.

Daarna heb ik een kaartje gesneden en daar een plaatje opgeplakt.
Dit is de voorkant van het boekje.
Dit is de achterkant.
Eerste pagina.
Tweede pagina.
Derde pagina.
Vierde pagina.
Vijfde pagina.
Zesde pagina.
Zevende pagina.
      
Dit zijn de producten die ik heb gebruikt.
Alles is van Studio Light.
Scrappapier: SCRAPUS 106 - 107 - 108 - 110 - 111
Stansen: STENCILSL 336 - 343
Stempel: STAMPSL 505
Miranda, Els, Monique en Annie dankjewel voor jullie reactie op mijn vorig blogpost.
Heel lief dat jullie dit doen
Bedankt voor je bezoekje en tot de volgende keer.
Groetjes, Anneke


 

3 opmerkingen:

  1. Heel mooi hoesje en mapje. Een erg leuk idee en bedankt voor de uitleg.
    Groetjes, Wies

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Anneke, wat heb je dat leuk bedacht. Het is een geweldig werkstuk geworden dat zeker lang bewaard wordt!
    Lia xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je weer een bijzonder mooi blogbericht gemaakt Anneke en wat valt er veel te zien hoe je dit in elkaar hebt gezet. Toppie!!
    Groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jouw reactie.
Het doet mij goed.