ANNEKESCARDART creaties van papier

zondag 16 augustus 2020

Mapje van 4 enveloppen

Ik heb dit mapje gemaakt van 4 enveloppen.
Alles wat ik heb gebruikt is van Studio Light.
Ik ben weg van paars dus ik ben hier heel erg blij mee.
Ik heb dus bijna alles van deze lijn.
Achterkant.


 Ik heb een filmpje gemaakt van dit mapje.


Het scrappapier word net zo groot gesneden als de enveloppen waar het op komt.
De kaarten die in de enveloppen komen heb ik zo gesneden dat het in de envelop past.
Het is maar net hoeveel lijm er is gebruikt.
Met veel lijm word de pocket kleiner.
Ik heb hiervoor een stuk wit cardstok gebruikt.
Het scrappapier is 0.5 cm kleiner gesneden.
Alle randjes heb ik met een spons en Distress Inkt walnet stain bewerkt.
Ook de enveloppen zijn met deze inkt bewerkt.
De naden heb ik verstevigd met papieren pleister.
Nadat het scrappapier erop geplakt zit heb ik de naden met de whashi tape beplakt.
Dat vond ik mooi.





 De kaarten die ik in de linker en in de rechter envelop zitten
heb ik met hetzelfde papier beplakt.
Ik vond het leuk om de andere kant ook te beplakken.
                               Envelop die onder de strook komt aan de rechterkant.
De strook is 3,5 cm. Het scrappapier is 0.5 cm kleiner.         
Voor het notitie blokje aan de rechterkant heb ik een strook wit papier gesneden van 6.5 x 22,5 cm.
Die heb ik op 2 cm gerild. Daar komt het dunne papier onder te zitten. 
Ik heb 5 velletjes papier gesneden van 6 x 18,5 cm.
Die heb ik met nietjes aan elkaar gemaakt en onder het
flapje gedaan.
Met de stans de decoratie gemaakt.
Het halve rondje wat onderaan komt heb ik met 2 stansen gedaan, je kunt het
ook met een pons doen.
Een pons heb ik ook gebruikt om de hapjes uit de enveloppen te halen.
Zo kan ik de kaarten die erin zitten makkelijker eruit en er weer in doen.


Hier kun je goed zien hoe ik de kleine envelop heb bewerkt.
Een vakje op de voorkant waar de pocket label met een label erin zit.
Maak die net zo breed en zo hoog als je hem wilt hebben.

 Hier zie je de achterkant van de kleine envelop.
Daar heb ik een kleine pocket gemaakt met een kaartje erin.
De labels en kaartjes.

Hier en daar wat stempeltjes gebruikt.
Dat heb ik met 
Archaval Inkt Blue Violet en Watering Can gedaan.

Hier vind je een filmpje hoe ik de enveloppen heb geplakt.

                                       

Dit zijn de producten die ik hiervoor heb gebruikt.
Papier A4 : BASISJMA09 - 10 - 11 - 12.
Stempels: STAMPSJMA17 - 18 - 19 - 20
Stikkers: STICKERJMA05
Stansblok: A6STANSBLOKJMA05
Washi tape: WASHIJMA03 - 04.
Stansen: STENCILJMA08 -09 - 10 - 11
Stans pocket met label: STENCILSL275

Bedankt Carla, José, Caroline, Jacqueline en Monique
 voor de complimenten op mijn vorig blogpost.
Bedankt voor je bezoekje en tot de volgende keer.
Groetjes, Anneke


5 opmerkingen:

  1. Oh, wat een geweldige kaart/ boekje wer Anneke.
    Help .... ik kom tijd te kort.
    Ik ga hem zeker opslaan. Dank je wel Anneke 👌👋👋👋

    BeantwoordenVerwijderen
  2. amai, dit idee neem ik mee om ook eens te maken. Zo'n leuke creatie geeft me inspiratie en dan het filmpje erbij met de uitleg zal het wel lukken.
    Dank u voor steeds de top uitleg.
    Groetjes, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zoals altijd is dit ook weer schitterend!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een pracht dit mapje en ook mooi papier gebruikt . Hier zitten heel wat uurtjes in ,Het filmpje erbij ,altijd handig.
    groetjes Marjan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig Anneke, heb dat ook ooit eens gedaan van enveloppen, zal het denk weer eens doen, zo leuk uitvoering.
    groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jouw reactie.
Het doet mij goed.