ANNEKESCARDART creaties van papier

vrijdag 20 november 2020

Mapje met 2 speciale kerstkaarten

Sommige mensen krijgen van mij een speciale kerstkaart.

Een voor hem en een voor haar. 

Bij deze mensen staan mijn kaarten een paar maanden op de kast.

Bij deze serie papier zit 1 vel met 12 plaatjes.

Daar wilde ik wel wat mee.

Dat is dit geworden.

Het mapje is 11x13 cm.
Het patroon staat onderaan dit bericht.
Het mapje sluit met 2 magneetjes.
Ik heb met een perle pen wat stipjes aan gebracht voor de sneeuw.
Wat glossy Accents op de sterren gedaan en wat stikkels gebruikt.
Zo ziet de binnenkant eruit.
Er zit een envelopje in waarin je kan zetten dat er voor ieder een kaartje in zit.
Zo ziet het mapje eruit als de 2 luxe kaarten eruit zijn.
Dit zijn de twee mapjes
Die zijn 9,5 x 11,5 cm.
Eerste flap open.
                                             
Daar zit een kaartje achter de belly band.
Het vakje links heb ik voorzien van 2 rondjes en die heb ik met een splitpen vast gezet.
Daar heb ik een dun stukjes zwart koord gebruikt om het dicht te hoeden.
Daar zitten 2 kaartjes in.
De kaartjes heb ik 7,5 x 10 cm gesneden.
Het kaartje in de rechter pocket is 7 x 9,5 cm;
Het kaartje onder de belly band is 6 x 9 cm.
Alle kaartjes heb ik op een stuk zwart gemat.

Het mapje  helemaal open.
Rechts zit een kaartje in de pocket.
Die heb ik iets kleiner gesneden zodat die er makkelijk in geschoven kan worden.
Op de pocket in het midden kan de naam geschreven worden.

Dit is het vel met de 12 kaartjes.

De kaartjes die in de pockets zitten.
Recht zitten er 2 in.
Binnenkant van het mapje leeg.
Mapje aan de buitenkant.

Ik had nor 1 plaatje over. Daar heb ik dit envelopje voor gemaakt.

Zo heb ik alle 12 plaatjes gebruikt in dit mapje.

De volgende foto's zijn niet op dezelfde dag genomen.

Ze zijn daarom anders van kleur.

Snij een stuk zwart cardstok van 23x27 cm.
ril die op 9,5 - 19 cm.
Draai het cardstok en ril op 11,5 cm
Knip nu aan de onderkant de banen in tot de midden vouw.
De linker baan en die in het midden mag korten gesneden worden.
Dit zodat er 4 cm aan blijft zitten.
Knip ze aan beide zijdens nog een randje af.
Dat kun je hierboven goed zien.
Rond met een pons de hoekjes af.
Het rechter deel is met een rondjes pons een hapje uit genomen.

Decoreer nu het mapje met designpapier. Dit is 0,5 cm kleiner dan de vakjes.
Op de foto hierboven kun je zien dat ik het stukje heb bewaard wat ik eraf had gesneden.
Die heb ik ook 4 cm gemaakt en de hoekjes afgerond.
Dat heb ik toen aan de boven kant vast geplakt.
Alles toen dubbel gevouwen en de randjes vast gelijmd.

Hier is het patroon van het mapje met de pockets.
Daar komen de 2 kaarten met het envelopje in te zitten.
Het vakje moet dus 2 x gemaakt worden.
Hier is het patroon van het envelopje.
Yvonne, Els, Monique en Mariann dank je wel voor jullie reactie
op mijn vorig blogpost.

Dit zijn de producten die ik heb gebruikt.

Alles is van Studio Light.

Scrappapier: SCRAPUS 106 - 109 - 110 - 111.

STANSBLOKSL98

Stansen:STENCILJL02 

STENCILBM12

STENCILSL277 - 245

Bedankt voor je bezoekje en tot de volgende keer.

Groetjes,Anneke

5 opmerkingen:

  1. Deze is ook weer zo mooi!! Waar haal je de inspiratie toch vandaan?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi mapje met leuke kaarten voor hem en voor haar. En bedankt dat het het patroon erbij hebt gezet. Ik ga het vast en zeker een keer maken. Het is altijd leuk om zoiets speciaals voor iemand te maken.
    Fijn weekend.
    Groetjes, Wies

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je alweer een prachtig mapje gemaakt met veel vakjes en verrassingen.
    Super mooi
    Groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Weer een super mooi mapje / kaart.
    Fijn weekend
    Groetjes YvonneBB

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jouw reactie.
Het doet mij goed.