ANNEKESCARDART creaties van papier

zondag 1 november 2020

Boekje Jenine's Mindful Art Collection.

Dit weekend heb ik weer een boekje gemaakt.

Het ziet er ingewikkeld uit maar dat is het niet.

Voorkant van het boekje.


Hier is een kort filmpje hoe het boekje eruit ziet.

Hier een tweede filmpje hoe ik het heb gedaan.

ALGEMEEN.
Alle bladzijdes komen met een elastiekje in de kaftjes
die ik als bladzijdes heb gebruikt.
Daar kan dan de bladzijde tussen geschoven worden.
Dit heb ik bij elke pagina gedaan.
Ik ben eerst begonnen om het boekje te maken.
Dus om en om de gevouwen kaftjes op elkaar geplak.
Wil je een pocket maken moet eerst met een ronde pons een halve cirkel uit geponst worden.
Daarna aan 3 zijdes lijm gesmeerd en toen op het boekje geplakt.
De pagina's kunnen ook zonder pocket op elkaar geplakt worden.
 
Ik heb de binnenkant beplakt.
Daarna aan de linkerkant een vakje gemaakt.
Daar een klein kaartje voor gemaakt.
De bladzijde gestanst en die iets korter gesneden.
Daarna heb ik de twee zijkanten dicht geplakt.
Met een pons een hapje eruit gehaald zodat mijn kaartje 
er makkelijk in en uit gehaald kan worden.
Als laatste heb ik de teksten en de die cuts gebruikt om alles te decoreren.


Dit is de andere kant van de pocket die tussen mijn kaftje/pagina zit.
Daar heb ik een kaartje voor gemaakt.
Die zie je bovenin zitten.

In het filmpje is te zien dat deze pagina een halve slag is gedraaid en toen opgeplakt.
Voordat ik hem heb opgeplakt heb ik er een hapje uitgehaald voor een pocket.
Aan de linkerkant heb ik een vakje gemaakt.
 Daar het ik toen een kaartje voor gemaakt.
Daarna het blaadje tussen het elastiekje gedaan na dat ik die had gestanst.
Rechts is de bladzijde.


Dit is de binnenkant van de bladzijde.
( Het is dubbelzijdig papier.)
Deze bladzijde heb ik open gelaten en gedecoreerd.

Om het knoopje van het elastiekje weg te werken heb ik rondjes gestanst en die
 om het knoopje heen gevouwen en vast geplakt.
Die toen ook gedecoreerd.


Als de bladzijde word dicht omgeslagen komt dit deel zichtbaar. 



Aan de rechterzijde heb ik een vakje gemaakt en een kaartje die daar
weer in past.
Ook een kaart gemaakt die in de grote pocket komt te zitten.

Hier de volgende twee pagina's.
Door dat ik het papier zo mooi vond heb ik daar alleen maar teksten op geplakt uit het die cut boekje.

Hier is de binnenkant van de bladzijde.
Daar heb ik ook weer een rondje om het knoopje van het elastiek geplakt.
De bladzijde aan de anderekant.
Ik heb daar ook weet een vakje gemaakt waar een kaartje in zit.


Voor de grote pocket toen ook een kaart gemaakt.

Achterkant van het boekje.


 Dit zijn de producten die ik heb gebruikt.
Alles is van Studio Light.
Stans boekje: STENCILBM12
Papier: SCRAPJMA09 -10 - 12
Paperpad: PPJMA11
Die cut boekje: A6STANSBLOKJMA05 - 06.
Tekst stikkers: STICKERJMA05

Ik wil  José G, Annet, Grietjes 52, Jolanda, Sabine, 
Yvonne BB, R's Rue en Willy bedanken voor jullie mooie woorden op mijn vorig blogpost.
Het doet mij goed, dankjewel.

Mocht je dit boekje gaan maken hoop ik dat
je er net zoveel plezier hebben als ik heb gehad.

Bedankt voor je bezoekje en tot de volgende keer.
Groetjes, Anneke

4 opmerkingen:

  1. Oh, dat ziet er weer leuk uit Anneke !!!
    Weer een uitdaging om het te gaan proberen !
    Bedankt voor de super duidelijke uitleg en het leuke idee.
    Groetjes Carla 👋👋👋

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig boekje geworden en dit papier is zo mooi!!!
    Het boekje doet een beetje denken aan zo'n kaart die je steeds maar door kunt draaien--never ending fold card.
    Dank je wel voor de uitleg Anneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig, je maakt elke keer weer zulke mooie creaties!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jouw reactie.
Het doet mij goed.