ANNEKESCARDART creaties van papier

zondag 29 november 2020

Kerst boekje

De Ultimate Scrap collection van Studio Light 
 heeft ook een vel met 12 kaartjes.
Daar heb ik dit mee gemaakt.

Hier is een kort filmpje klik op de link hieronder.

Voorkant.

Achterkant

Ik heb door het hele boekje heen voor de decoratie het die cut vel gebruikt van deze collectie.

Bladzijde 1 en twee.
Het kaartje en het dubbelkaartje rechts.
De bladzijdes zonder de kaartjes.
Hier kun je op zien wat ik heb gebruikt van het vel met de losse plaatjes.
                                  
Pagina 3 en 4.
De twee kaartjes en de label uit de grote pocket.
De lege bladzijdes
Bladzijde 5 en 6.
Bladzijde 7 en 8.



De grote labels heb ik aan 2 kanten gedecoreerd.

Zo heb ik de grote labels gemaakt.
Ik heb de stans uit STENCIL343.
Daar heb ik onderaan een stuk afgesneden en de hoeken met een pons afgerond.
Hieronder laat ik zien welk deel van het scrap vel ik heb gebruikt om de label te decoreren.
De labels liggen naast het deel van het scrap vel.

Ik heb dubbele kaartjes geknipt uit een tweede scrap vel.
Die laat ik hier zien.
Kaartje 4 heb ik gemaakt van de eerste 2 plaatjes.
Die zie je hier niet op de foto staan.
De dubbele kaartjes zien er iets anders uit omdat ik die met die cuts uit het scrap vel heb gedecoreerd.
Zo heb ik het boekje gemaakt.

Rechts naast het vel staan de andere kaartjes die je op het scrap vel kan terug vinden.
De kaartjes die over zijn worden de enkele kaartjes die op de linker bladzijde in het boekje gebruikt zijn.
De dubbele kaartjes komen in de pockets op de rechter pagina.
Zo ben ik begonnen.
Snij 4 x een stuk van 12x23 cm.
Ril die op 4 cm.
  
Vouw van het eerste vel de rillijn op 4 cm en hoe die aan de rechterkant.
Vouw aan de linkerkant de vouw van het tweede bladzijde om die van de eerst heen.

Als je naar de volgende pagina gaat ziet het er zo uit.
Vouw van de volgende bladzijde de ril vouw over de rechterkant van het boekje heen.
Zo gaan de eerste twee bladzijdes eruit zien.

Vouw de volgende bladzijde om de andere twee bladzijdes heen.

Op deze manier word de pocket gecreëerd tussen de bladzijdes in.
De kleine omslag word aan de twee zijkanten vast geplakt om de pocket te krijgen 

Haal een half rondje uit het de wat hieronder op de foto staat.
Doe lijm aan de zijkant en de onderkant.
Zo krijg je de grote pockets.

Nu zie je de kleine zij pocket en de grote pocket waar de grote label in zit.


De volgende pagina word nu aan dit deel gevouwen en geplakt zodat er een pocket ontstaat.
Ga verder zoals ik hier boven heb beschreven.

Op deze manier kun je net zoveel pagina's aan je boekje make.
Ik heb er 4 gedaan.
Je vind het mapje wat ik heb gemaakt met andere 12 kaartjes HIER.

              Dit zijn de producten die ik heb gebruikt:
Scrap Papier: SCRAPUS 103-104-105-100
Stans: STENCILSL343

Meinsje dankjewel voor jouw reactie op mijn vorig blogpost.

Bedankt voor je bezoekje en tot de volgende keer.
Groetjes, Anneke

3 opmerkingen:

  1. Alweer zo'n leuk boekje. Mooi papier en decoratie Anneke en dank je wel voor je uitleg.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Anneke wat is dit boekje schitterend en vooral ook super van je, de fijne uitleg en voorbeelden stap voor stap!! Thanksss

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is dit weer een pracht boekje met heel mooi papier Anneke en weer heel duidelijk uitgelegd.
    Groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jouw reactie.
Het doet mij goed.