ANNEKESCARDART creaties van papier

donderdag 29 oktober 2020

Mapje Just Lou Botanical Collection

Ik heb een cadeau mapje gemaakt met

de Just Lou Botanical Collection van Studio Light.


Het mapje sluit met 3 kleine magneetjes van 0,6 doorsnee.

Voor het mapje heb ik een stuk kraft cardstok gesneden van 9,5 x30 cm.

Ril deze op: 12-13-26-27.


Vouw het mapje zoals hij moet worden.

Nu moeten de magneetjes geplaatst worden.

Plak eerst bovenaan 3 kleine magneetjes aan de binnenkant

bovenaan het eerste vlakje.

De drie andere komen op het onderste klepje.

Dit is het klepje waar hierboven het logo op staat.

Nu kan er design papier op geplakt worden om deze weg te werken.

Snij voor de binnen kant design papier die 0,5 cm kleiner is.

Alle randjes van het Design papier heb ik met een spons en 

Distress Ink walnut Stain bewerkt.

Op het design papier heb ik hier en daar de stempel gebruikt zonder een clear blok.

Dit heb ik met Versafine onyx black gedaan.

Ik ben toen begonnen om alles te decoreren met de die cuts uit het boekje.

(Zie foto hieronder.)


Aan de binnenkant op het bovenste vakje heb ik een strookje

 geplakt om een banner te krijgen waar het envelopje onder geschoven kan worden.

Dit is 2 x 9,5 cm.

Dit heb ik beplakt met design papier.

Ik heb aan de twee korte kantjes een heel klein beetje lijm gedaan

en dit toen opgeplakt. Ook hier heb ik

een stukje design papier op geplakt wat 0,5 cm kleiner is.

(Zie foto hieronder.)

Bovenste envelopje word onder het strookje geschoven.


Ik heb 2 maal de Envelop STENCILKJ01 gestanst 

die heb ik met design papier beplakt en in 1

 van de twee een rondje met een splitpen gebruikt voor de sluiting.

Daar kan het koordje omheen gedraaid worden.

Dit is goed te zien op de foto hieronder.

Linksboven is het envelopje zonder koordje en onderin

het vakje zit het envelopje met sluiting.

(Foto's hieronder.)

Voorkant.

Voor de twee envelopjes heb ik twee kaartjes gemaakt die er inpassen.

Dit heb ik met de stans gedaan die bij deze stans set zit. 

(Foto hieronder.)

De labels en envelop die in het onderste vakje komen te zitten.

( Foto hieronder.)


Ik heb de twee verschillende pockets met label gestanst en die ook beplakt

met design papier.



Envelopje die in de onderste pocket zit.
Binnenkant van het envelopje.

Voor de buitenkant heb ik ook design papier geplakt die 0,5 cm kleiner is dan het mapje.
Aan de voorkant heb ik het plaatje op maat gesneden.

De strook met tekst komt uit het die cut boekje.
Dat heb ik eerst op kraft papier geplakt en daarna iets groter uitgesneden
en toen opgeplakt.

Dit zijn de producten die ik heb gebruikt.

Papier: BASISJL05 - 06 - 08.

Die Cuts: A6STANSBLOKJL02

Stansen : envelop: STENCILKJ01

Envelopje met schulp: STENCILSL319

Label met pocket: STENCILSL274 - 275

Achtergrond stempel: STAMPJMA20


Ik wil José G, Mirjam en Grietje 52 bedanken voor jullie reacties op 

mijn blogpost hieronder. 

Ook mag ik weer een nieuwe volger welkom heten.

Leuk dat jij mijn blog wilt volgen.

Bedankt dat jullie de moeite nemen om te zeggen

wat jullie ervan vonden.

Bedankt voor je bezoekje en tot de volgende keer.

Groetjes, Anneke



8 opmerkingen:

Bedankt voor jouw reactie.
Het doet mij goed.