ANNEKESCARDART creaties van papier

donderdag 19 maart 2020

Cadeau mapje.

Zoals jullie weten ben ik gek op labels.
Dit mapje is van twee labels gemaakt die vast zitten met een tussen schotje.
Ik heb met de producten van Crealies gewerkt.
Om het makkelijker te maken heb ik 3 kleuren papier gebruikt.
De originele is allemaal met dezelfde kleur gemaakt en is het lastig te zien wat ik gedaan heb.

 Stans 3 grote label stansen. Snij de derde (beige) af op 15,5 cm.
ril de twee labels op 8 cm vanaf de onderkant.Vouw die om.
(Om het makkelijker te maken is het misschien een idee om het
eerst in het klad te maken met 3 kleuren papier.)
Foto 1.Pak nu de blauwe label en de beige stuk van 15,5 cm.
Leg ze neer zoals hieronder.
 Foto 2. Als ze op elkaar zitten lijm je de drie zijdes van het blauwe label.
Foto 3. Dit is nu een vakje geworden als je hem hebt vast geplakt.
Foto 4.Klap hem open en draai hem om.
het ziet er dan zo uit.
Foto 5.Dit is dus de eerste pocket.
Foto 6. Draai hem terug.
Foto 7. Pak de andere label en schuif hem onder het beige stuk kaart.
Foto 8. Lijm de driezijdes van deze nieuwe label.
Foto 9.Klap hem dicht en ook daar heb je nu een pocket.
Foto 10. Als je hem open klapt ziet er zo uit.
Foto 11. Als je hem weer omdraaiend ziet het er hetzelfde uit.
Foto 12. vouw nu de klep van kant 2 dicht.
Zo ziet het er dan uit.
Foto 13. Draai het werk om en klap de bruine flap dicht
Foto 14. Zo ziet de ene kant eruit.
Foto 15. Hier staat hij open.
Foto 16. Draai hem om en je werk ziet er nu zo uit.
Foto 17.
Nu kun je hem gaan maken met het originele papier.
Volg daarbij de stappen van hierboven.
Hieronder staat beschreven hoe je het designpapier moet opplakken en de
 afwerking zoals ik dat heb gedaan.

Foto 1. Ik heb 3 labels gestanst.
  
                                                                                   
                         Stans uit Designpapier twee labels.                   
Doe dit met de tweede label in het eerste setje. 
Die is iets kleiner.
Annelies heeft deze labels per set ontworpen.

Snij nu vanaf de onderkant gemeten 7,5 cm af.
Zorg dat de bovenkant 11,5 cm is er moet 
daarvoor een klein stukje afgesneden worden om deze lengte te krijgen.
Ik heb al het designpapier met een sponsje en Distress ink 
Walnut stain beinkt.
Ik hou niet van de witte randjes.

Plak het designpapier op.
Dit zijn alleen de twee labels. Het rechte stuk (beige hierboven op het patroon)
 staat hier nog niet op.
Herhaal nu vanaf foto 1.
Het rechte stuk ( op patroon het beige stuk) moet nu tussen deze twee delen geplakt worden om aan iedere kant een pocket te krijgen.

Hier zie je 1 kant van je werk.
Links word de klep dicht gevouwen.
Foto 10
Draai hem om. foto13.
Pons 4  rondjes om de sluiting te maken. Ik heb hiervoor splitpennen gebruikt met een koordje.
Stans voor de binnenkant een stuk Designpapier. Hiermee werk je de splitpen weg.
In het vakje is het iets moeilijker omdat hij al dicht geplakt zit. Mij is het wel gelukt.
Maak twee kleine labels om in de vakjes te doen.

Hier zie je de voor en de achterkant. Met het draaien komt het er goed uit te zien.
               
Dit heb ik gebruikt:

Bedankt voor je bezoekje en tot de volgende keer.
Groetjes, Anneke






1 opmerking:

Bedankt voor jouw reactie.
Het doet mij goed.