ANNEKESCARDART creaties van papier

dinsdag 17 maart 2020

Studio Light inspiratie no.6

Hier is mijn zesde creatie met de producten van Studio Light.
Ik heb een boekje gemaakt met de envelopmal van de Just Lou collectie
ontworpen door Louise Withers. Het boekje is gemaakt met de STENCILSL257.
Voorkant

Achterkant.
Om de volgende foto's te begrijpen laat ik eerst zien hoe ik het heb gemaakt.
Ik heb hiervoor kraftpapier van 120gr gebruikt.
 Stans twee enveloppen. Vouw de rillijnen.
 Draai 1 envelop om.
 Leg ze op elkaar en lijm de randjes vast.
1 kant ziet het er zo uit'.
 En de andere kant ziet er nu zo uit.
Als je het nu dubbel vouwt ziet het als hierboven ui.
Mocht het moeilijk zijn raad ik aan deze bovenste stappen te doen
dan word het duidelijk.

Nu hoe ik de extra vakjes heb gemaakt die op te plakken voor extra pockets
Snij een stuk kraft papier en plak die in de stans.

Let op!
Ik ben heel zuinig op mijn stansen. 
Ik leg mijn bovenste snijplaat tot het punt waar het papier stopt.
Zo snij ik niet mijn mal in de snijplaat.

 Nadat ik mijn stuk kraft papier heb gestanst ziet het er zo uit.
 Ik snij nu een stuk eraf zodat het de lengte krijgt die ik wil hebben.
De onderkant is nu weer recht.
 Met een schaar knip ik de randjes weer in zodat het er weer uit ziet als mijn eerste plaatje.
 Zo plak ik  mijn nieuwe pockets op.
Ik hoop dat ik het duidelijk heb kunnen beschrijven.
Al het stempel werk doe ik met deze 3 kleuren Archival.

De randen en het sjabloneren doe ik met Distress en het sponsstokje.
Zie hieronder.
Mijn eerste kant open.
Open no. 1
Open no.1kaartjes half uit de vakjes
Open no.1 kaartjes eruit
 Open no.1 klep zichtbaar
open no.1 flap dicht en dan de kaart erin zodat hij daardoor dicht blijft.
Anderekant. 
Open no.2
Open no. 2 kaartjes half eruit.
 Open no.2 kaartjes eruit.
 open no.2 kaartje in het vakje
Haal dat eruit en klap het klepje dicht.
Open no 2 kaartje weer in het vakje.
Zo blijft hij dicht zitten.
Alle kaartjes op een rij.
Links is voor open no. 1 en rechts zijn voor open no. 2.
De kaft.
Ik heb hiervoor 250 grams papier gebruikt.
Ik heb een stuk kraftpapier van 14x20 cm gesneden.
Toen twee rillijnen gemaakt in het midden. Dat heb ik op 9.5 en 10.5 cm.
Dit is net zo breed als de stans waar ik de gaatjes mee heb gemaakt.
Toen ik mijn mal op mijn papier heb geplakt heb ik hem door mijn 
BigShot gedraaid.
 Het ziet er dan zo uit.
Ik heb toen mijn papier een halve cm kleiner gesneden.
Dat is 9x13,5 cm.
Dat heb ik opgeplakt.
Eerst heb ik toen stempels gezet.
Ik heb een stuk elastiek geknipt van 30 cm geknipt.
Dit heb ik door het bovenste en onderste gaatje gedaan en een knoop in gelegd.
Hier kan nu mijn boekje door en zit dan vast in mijn boekje.
De sluiting.
Een stuk elastiek van 50 cm geknipt.
Mijn bedels eraan gedaan en door het midelste gaatje naar binnen gedaan.
Daarna een dubbele knoop gemaakt.
Mijn elastiek kon ik toen 3 maal om mijn kaft gedaan.


                                                              Dit heb ik gebruikt: 
Envelop STENCILSSL257. Kleine Details STENCIL01. Open werk STENCILJL03.
Stencil.MASKJL03. Plaatjes A6STANSBLOK0. Papier BASIS 03-04 Stempels 01-02-03-04.

Bedankt voor je bezoekje en eventuele reacties.
Groetjes, Anneke







5 opmerkingen:

  1. Prachtig gedaan Anneke en bedankt voor de uitleg...mooie kleurtjes heb je gebruikt... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. What a great project. LOvely.

    hugs Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. super, dank je wel voor het mooie boekje maar ook voor de duidelijke uitleg. Ik heb niet alle materialen maar wel de stencils en het ricepaper.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hoi , ik ben per toeval op u blog terecht gekomen en wat een leuk boekje hebt u gemaakt.hartelijk bedankt voor de duidelijke uitleg.ik zal zeker vaker op u blog kijken

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi boekje heb je gemaakt. Bedankt voor de duidelijke uitleg.

    Liefs Heidie

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jouw reactie.
Het doet mij goed.