ANNEKESCARDART creaties van papier

dinsdag 10 maart 2020

Studio Light nr. 5

Soms maak ik iets en dan word het niet zoals ik het wilde hebben.
Dan ga ik kijken of ik er nog wat mee kan en anders 
verdwijnt het in de prullenbak.
Het is tenslotte maar papier.
Alleen had ik maar 1 velletje rijstpapier met deze print.
Dus dat zou ik dan kwijt zijn.

Dit is het toen geworden.



 Zo ben ik begonnen.
Ik heb mijn album uit gestanst.
Toen mijn rice paper nat gemaakt gescheurd en opgeplakt met Mod Podge mat.
 Daarna met Distress paint Shabby Shutters en een spons mijn ondergrond gekleurd.
Met 2 kleuren Distress Oxide en een spons nog meer kleur aangebracht.
Dat heb ik met vintage photo en forest moss gedaan.

 Met het stencile en spatel decoart crackle paste aan gebracht
 en aan delucht laten drogen.

Op dit punt vond ik het niet mooi.
 De crackle paste was te wit.
Ik heb toen van PentArt de Antiqe paste in de kleur umbra gepakt.
Met mijn vinger de paste in de crakkels gesmeerd en met een
 babywipe weer wat weg gehaald totdat ik tevreden was.

Toen heb ik het versneden en op en in mijn boekje geplakt.
Van het laatste reepje nog een boekenlegger gemaakt.
Op de kaft heb ik hier en daar ook wat distress oxide inkt door mijn stencil
gesmeerd. Dat gaf het effect wat ik wilde bereiken.
 Aan de linkerkant heb ik er een pocket van gemaakt. 
Daar kan dus wat in gedaan worden.
 Met de stencil om de 3 pagina's wat inkt aangebracht.
Hier kan gewoon opgeschreven worden.
Dit heb ik gebruikt:
Boekje van de Hema.

Alle producten zijn bij Coosa te koop.
Onder de plaatjes staan de links.
DecoArt Crackle Paste White - 118 mmStudio Light Mask Stencil A4 - Just Lou Exploration - Nr. 04Studio Light Rice Paper - A4 vel - Just Lou Exploration - Nr. 01
        Crackle paste                             Stencile no.04                                  Rice paper 
Pentart Antique Paste - Umbra       Studio Light Embossing Die Cut Essentials nr.254
                                      Antique paste-umbra                          STENCILSL245

Distress oxide inkt:

Distress paint Shabby Shutters
Mod Podge

Bedankt voor je bezoekje en tot de volgende keer.
Groetjes, Anneke

1 opmerking:

  1. Het zou zonde zijn geweest als je het rijstpapier had weggegooid, want het is een mooi boekje geworden.
    groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jouw reactie.
Het doet mij goed.