ANNEKESCARDART creaties van papier

donderdag 22 oktober 2020

Just Lou Aviation Collection kaart

Vandaag is de sterfdag van mijn vader.

Ik heb gisteren verteld waarom deze lijn zo speciaal voor mij is.

Met mijn vader in mijn gedachte heb ik deze kaart gemaakt.



Kaart.

Hier is een filmpje met een uitleg hoe ik het heb gemaakt.



Zonder de band.

Ik heb een bandje gebruikt om de kaart te sluiten.
Daarvoor heb ik een stuk zwartpapier gebruikt van 4 x 26 cm.
Dat heb ik om mijn kaart gevouwen.
Daarop heb ik een stuk designpapier gebruikt wat precies 
paste met het papier wat ik op de kaart had gebruikt.
Ik heb toen de wereldbol nog een keer gestanst. Die zo op mijn
 bandje te plakken zodat hij precies op de plek kwam te zitten.
Hoe ik hem heb geknipt kun je onder zien.

    

Het kaartje wat links en aan de rechts in het vakje zit is 8,5 x 13 cm.

Het designpapier is 0,5 cm kleiner.

Op het middenstuk heb ik die cuts gebruikt uit het boekje.



Het rondje heb ik bewerkt met verschillende embossingpoeders van Seth Apter.
Daar zit structuur in wat het zo ruw maakt.
Dit zijn de poeders: Taos Sunset, Chunky Rust en Rocky Road.
Daarna heb ik hier en daar nog wat zwart en koper embossingpoeder gebruikt
totdat ik tevreden was.

                                           Het kaartje in het middenvak heeft dezelfde maat.

Ik heb daar aan beide kanten een stuk designpapier geplakt.

Dit heb ik gedaan omdat hij aan beide kanten te zien is door het 

halve rondje wat ik eruit heb gestanst.

Met een sjabloon en zwarte inkt heb ik de grote cirkel op het kaartje gesponst.

 Daarbovenop heb ik clear embossinpoeder gebruikt en verhit.





                                                       Dit zijn de produceten die ik heb gebruikt.

Papier: BASISJL09 - 10 - 12 

Die Cut Blokje: A6STANSBLOKJL02

Stansen: STENCIJL13 - 14 - 17

Stempels: STAMPSJL09 - 11 - 12

Stencils: MASKSJL11 - 12

Bedankt voor je bezoekje en tot de volgende keer.

Groetjes, Anneke

2 opmerkingen:

  1. wat een prachtig boekje,ga het zeker maken,bedankt voor het idee

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn dat je vader in gedachten bij je was. Je hebt weer een prachtige kaart gemaakt. De band met wereldbol vind ik super goed gevonden. Bedankt voor de inspiratie!!
    groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jouw reactie.
Het doet mij goed.