ANNEKESCARDART creaties van papier

zondag 25 oktober 2020

Doe meer met nr.21 Kaart voor een man

Ik heb van een nieuwe stans wat voor een

 boekje is bedoeld deze kaart gemaakt 

Dat heb ik gedaan met een stans van Studio Light STENCILJL16.



Zo heb ik dit gemaakt.
Ik heb 2 x de stans uit zwart cardstok gestanst.
Daarna heb ik in 1 stans twee rillijnen gemaakt.
Dat heb ik rechts en links op 2,5 cm gedaan.
(Zie foto hieronder.) 


Daarna heb ik uit zwart cardstok de grote cirkel gestanst.
Daar heb ik de randen bewerkt met Wax van Coosa de kleur brons.
Met de gladde cirkel stans heb ik een cirkel gestanst uit design papier.
Die heb ik toen Samen op mijn cardstok geplakt waar ik de rillijnen in heb gemaakt.
Die daarna door de helft gesneden.

Voor de binnenkant heb ik van een ander stuk design papier een stuk van 
14 x 16, 5 cm gesneden.
Die heb ik eerst op de binnenkant geplakt.
Daarna heb ik op de stukjes waar ik de rillijn heb gemaakt lijm gedaan en opgeplakt.
Hier heb ik 4 rondjes gestanst en die met wax bewerkt.
Dat toen opgeplakt en daar een splitpen door gedaan.
Aan de binnenkant van de delen die ik heb open gesneden heb ik links
en rechts een magneetjes geplakt.
Op de binnenkant van de kaart de andere 2 geplakt.
Daar komen de rondjes weer bovenop te zitten die ik hieronder
beschrijf. 

Een kleine cirkel gestanst uit zwart cardstok.
Die heb ik ook door de helft gesneden en opgeplakt.
De twee vleugels uit zwart cardstok gestanst.
 Dit heb ik ook met gilding wax bewerkt en toen opgeplakt.
Dat heb ik op zijn kop gedaan. 
Omdat ik er twee metalen rondjes met een splitpen in heb gedaan
 vond ik dat mooier in dit geval.

Toen heb ik designpapier op de twee deurtjes geplakt die zijn een halve cm kleiner.

Zo zijn mijn magneetjes weggewerkt.

Twee rondjes gestanst uit zwart cardstok.

Een grotere en een kleine die daar weer op past.

Het grootste rondje eerste de randen met wax bewerkt en toen opgeplakt.

Daar bovenop het kleiner rondje geplakt.

Daarna heb ik het stansje uit zwart cardstok gestanst en die ook met gilding wax bewerkt.

Daarna heb ik het vast gezet met 3 splitpennen.

(Zie foto hieronder.)

De tekst gestanst en de letters ook bewerkt met de wax.
Daarna heb ik dat opgeplakt.

Dit zijn de producten die ik heb gebruikt.
Kaart : STENCILJL16
Stansje voor de binnenkant: STENCILJL15
Stansje op de voorkant: STENCILJL14
Tekst voor de binnenkant: STENCILJL12
Design papier: BASIS10 en 12.


Gerry, José G, Tuinklokje, Els en  Miranda ik
wil jullie bedanken voor jullie reacties op mijn vorig blogpost.
Heel fijn!

Bedankt voor je bezoekje en tot de volgende keer.
Groetjes, Anneke


3 opmerkingen:

Bedankt voor jouw reactie.
Het doet mij goed.